2014. március 23., vasárnap

DONUT

Ma egy egyszerű,mindenki számára ismert édességet hoztam a fánkot.Pontosabban Donut-ot a szalagos,emigrált rokonát.Nagyon hasonló(szinte ugyan az:)a szalagos fánkhoz,ezt is lehet olajban sütni,de én most egy sütőben süthető verziót próbáltam ki.Így is nagyon finom lett,és a máz....!Isteni!



Hozzávalók:50 dkg liszt
                         5 evőkanál cukor
                         7 dkg vaj
                         1 élesztő (igazi, nem zacskós)
                         2 dl tej
                         2 tojás
                         1 citrom héja
                         1 vaníliás cukor



A tejet meglangyosítottam, majd az élesztőt a tejben egy kis cukorral (egy csipet) felfuttattam. Közben egy nagyobb keverőtálba beleszórtam a lisztet, a cukrot, tojást, belereszeltem a citrom héját, és a vaníliás cukrot is beletettem. A vajat felolvasztottam. Amikor felfutott az élesztő, akkor beleöntöttem a keverőtálba a lisztes keverékhez.Jól összekevertem,majd a végén hozzáadtam a már langyos vajat és még így is addig dagasztottam, amíg össze nem állt.Langyos helyen duplájára kelesztettem, körülbelül 1 óra alatt. Miután megkelt,kb.1-1,5 cm vékonyra nyújtottam,és kör alakú szaggatóval formáztam.A belső kisebb lyukat lehet ásványvizes üveg kupakjával,szájával vagy ahogy a nagyim tette,gyűszűvel lyukasztani.Én az üveg száját használtam belisztezve,tökéletesen működött.
És most választhatunk,hogy sütőben vagy olajban süssük.Én a sütőt választottam,mert még nem csináltam így.Miután kiszaggattam a fánkokat,sütőpapírral bélelt tepsire tettem,letakartam és még fél órát kelesztettem.Közben 180°-ra melegítettem a sütőt,és miután megkelt,10-15 percig sütöttem.

Ha kihűlt díszíthetjük mindenféle finomsággal.Cukormázzal,olvasztott csokival,színes gyöngyökkel.

Egyébként a cukormáz alapja nagyon egyszerű.
Porcukor+víz+citromlé kombinációt használom,különféle színezékekkel,és aromákkal(rum,kókusz,vanília).Arra kell figyelnünk,hogy nagyon sűrű massza állagot kapjunk,ha kikavartunk,mert így kapunk szép tömör mázat.Ha hígabb lefolyik,átlátszóra szárad és nem lesz szép.
Szórjuk meg színes cukrokkal,és ha megdermedt a máz,már ehetjük is.:)

BUON APPETITO!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése